نوشته شده توسط : پارس اتیلن

صفحات فيلتر پرس جزو لوازم مصرفي دستگاه فيلتر پرس محسوب مي شود و در دو نوع ممبران و چمبر  و در مدل هاي مختلفي مثل چهارگوش، گرد، ورود از مرکز، ورود از کنار، قاب و صفحه و … توليد و در بازار يافت مي شود که هر کدام ويژگي ها و قابليت هاي خاصي دارند.

 

از آنجايي که قيمت صفحات فيلترپرس ممبراني از صفحه فيلترپرس چمبر بالاتر است، صفحات چمبر از لحاظ اقتصادي مقرون به صرفه تر هستند و به همين علت صفحات ممبراني در کارخانجات صنعتي و معادن کمتر استفاده مي شوند.

 

صفحات اين دستگاه کاملاً سخت و صلبي هستند و معمولاً از جنس هاي پروپيلن، آلومينيوم، چدن و … ساخته مي شوند. ضخامت کيک تقريباً 30 تا 40 ميليمتر است و در فضاي بوجود آمده بين اين صفحات تشکيل مي شود. اين کيک حدوداً 60% تا 70% آبگيري مي شود که اين ميزان بستگي به مشخصات دوغاب ورودي و فشار تغذيه دارد.

صفحه فيلتر پرس

آنچه درباره فيلتر پرس بايد بدانيد؟

يک ماده شيميايي پليمري براي آبگيري لازم است تا ذرات دوغاب را قبل از ورود دوغاب به پرس ، لخته کند. اين ماده شيميايي همچنين به آب اجازه مي دهد تا از مواد جامد آزاد شود. فيلتر پرس صفحه اي از يک قاب تشکيل شده است که مجموعه اي از صفحات فرورفته را با پارچه هاي فيلتر پوشانده است.

 

پرس فيلتر چگونه کار مي کند-انيميشن؟

نحوه عملکرد يک فيلتر پرس - انيميشن - YouTube پر کردن پرس ، فشار غشايي ، ضربه کيک و فرآيند ضربه اصلي را براي آبگيري باطله معدن ، غلظت مواد معدني ، خاکستر بادي ، محصولات ديگر نشان مي دهد.

 

صفحات فيلتر پرس چگونه با هم نگه داشته مي شوند؟

فيلتر پرس صفحه اي از يک قاب تشکيل شده است که مجموعه اي از صفحات فرورفته را با پارچه هاي فيلتر پوشانده است. صفحات محکم به هم چسبيده اند و با استفاده از فشار هيدروليکي در اطراف محيط خود مهر و موم ايجاد مي کنند. يک پمپ دوغاب فشار قوي دوغاب را براي آبگيري وارد فضاهاي محفظه بين صفحات مي کند.

 

نکات مهم  

اگر کاربر يک راندمان شستشو با يک حجم را مشخص کند ، مدل از اين مقدار به همراه نسبت شستشو براي محاسبه درصد مايع خوراک باقي مانده در کيک استفاده مي کند.

 

اگر هيچ جريان شستشو به فيلتر پرس متصل نباشد ، تمام فيلتراسيون و آب شستشو از دستگاه به جريان تصفيه گزارش مي شود. در اين حالت ، آب شستشو جريان فيلتر را رقيق مي کند.

 

اگر کاربر جريان "Washings" را به دستگاه متصل کند ، مشروب مرحله شستشو به جريان شستشو گزارش مي شود.

توضيحات کلي

از فيلتر پرس براي جداسازي جامدات از مايعات موجود در جريان تغذيه استفاده مي شود. امکان شستشوي مواد جامد با استفاده از آب شستشو وجود دارد. اين آب درصدي از مايع کيک را از فيلتر پرس جابجا مي کند.

 

کاربر پارامترهاي زير را تعريف مي کند:

 

ميزان رطوبت باقي مانده در کيک فيلتر ،

ميزان گزارش جامدات به فيلتراسيون ،

بخشي از آب شستشو که از کيک فيلتر دور مي زند و راندمان شستشو مورد نياز.

راندمان شستشو ممکن است به عنوان يک راندمان کلي شستشو يا به عنوان يک راندمان شستشو با يک حجم مشخص شود.

اگر کاربر بازده شستشو ثابت را تعيين کند ، مدل از اين مقدار براي محاسبه درصد مايع خوراک باقي مانده در کيک شسته شده استفاده مي کند. به عنوان مثال ، بازده ثابت شستشو 100 represents نشان دهنده جابجايي کامل مشروب خوراک از کيک فيلتر است. اگر راندمان شستشو ثابت 80 درصد باشد ، 20 درصد رطوبت کيک شامل مشروب خوراک است.

 

 

 

نمودار رسم پيش فرض فيلتر پرس را نشان مي دهد ، با تمام جريانهايي که براي عملکرد واحد موجود است. کاربر مجبور نيست يک جريان را به اتصالات "Water Wash" يا "Washings" وصل کند ، زيرا فيلتر پرس بدون آب شستشو کار مي کند. ممکن است کاربر داراي جريان آب شستشو بدون جريان شستشو باشد ، زيرا آب شستشو که در کيک باقي نمانده است به جريان تصفيه گزارش مي دهد.

 

رفتار هنگام خاموش بودن مدل

اگر کاربر واحد را غيرفعال کند ، با علامت زدن جعبه تيک On ، اقدامات زير رخ مي دهد:

 

قسمت MassFracToCake قابل مشاهده مي شود و کاربر ممکن است بخشي از جريان تغذيه اي را که به خروجي "Cake" گزارش مي شود تنظيم کند. به طور پيش فرض 100 است.

همه جريانهاي متصل به ورودي "Feed" از خروجي "Cake" خارج مي شوند ، مگر اينکه کاربر فيلد فوق را از 100? تغيير داده باشد. در اين صورت کسر تعريف شده توسط کاربر از فيد به جريان فيلتر گزارش مي شود.

همه جريانهاي متصل به ورودي "آب شستشو" مستقيماً از خروجي "واشنگتن" خارج مي شوند ، در صورت اتصال ، در غير اين صورت از خروجي "فيلتر" خارج مي شوند.

به طور معمول هيچ اختلاطي رخ نمي دهد. اگر کاربر مقداري يا تمام فيد را به جريان فيلتر ارسال کند ، در صورتي که جريان شستشو وصل نباشد ، با جريان شستشو مخلوط مي شود.

بنابراين اساساً ، واحد بدون نياز به تغيير اتصال توسط کاربر "دور زده" مي شود.

 

منبع:

https://filterpressco.com/filter-press-plate/

 





:: برچسب‌ها: مقرون به صرفه, کارخانجات صنعتي,فيلتراسيون,تصفيه ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: